2012. január 6., péntek

Wilson-kór

Van még mára pár sorom, amit az előző bejegyzésből  kifelejtettem sajna :) így pótolom..

Valahol az SM és a paraneoplázia felmerülése között volt még egy lehetőség, a Wilson-kór.
Ez a betegség úgy merült fel, hogy alkot neurológiai tüneteket és májmegnagyobbodást (hepatomegalia) a rézanyagcsere zavara miatt, mert a réz felhalmozódik bizonyos szervekben, károsítva azok működését.
A májmegnagyobbodást a tumorkeresés közben képalkotással többször is igazolták esetemben, így akkortájt többször említettem az orvosoknak hogy nekem ezt az első terhességemkor már kitapintották, tehát nem éppen új keletű a dolog. A szükséges vizsgálatokat elvégezték hogy tudják-e igazolni a Wilson-kórt, de nem nyert megerősítést...

Ha már itt tartok, még két mondat :)
A szívritmuszavar lassacskán rosszabbodott. Egyre gyakrabban alakult ki palpitáció, és a pulzusom pedig elindult felfelé. Új ritmusszabályozót is kaptam, hogy ne kalapáljon annyira a ketyegőm. Akkoriban úgy 120-130/ perc között mozgott. TSH-t nézegették hogy milyen, általában jók voltak az értékek szerencsére.

Mikor teljesen véletlenül kiderült, hogy anno 1999-ben én jártam egy neurológiai szakrendelésen -erről korábban írtam -, utánajártam, és megszereztem az akkori leletemet. Ezzel a papírossal együtt elgondolkoztam azon, hogy azért igencsak régebb óta vannak ilyen-olyan egészségügyi problémáim, és most itt van ez a nehezen diagnosztizálható valami. Vajon nem függhetnek össze????? Mekkora az esély arra, hogy valaki teljesen balszerencsésen ennyiféle-fajta problémát szedjen össze fiatal felnőtt fejére?? Gyerekkori látás problémák, izomgyengeségek, gyakori vashiány, pajzsmirigy (gyakorta emelkedett TSH), hormonális zavarok és meddőség + vetélés a policisztás petefékek miatt , korai teltségérzet-fogyások, anisocoria, májmegnagyobbodás, postpartum thyreoiditis, szívritmuszavarok, és erre jöttek a kialakult neurológiai problémáim.
Így egyszer vettem a bátorságot, és megkérdeztem az orvosomat mit gondol erről. Összefügghetnek??
A válasza sajnos nem volt sok segítség. Elmondta, hogy a TSH-t többször ellenőrzik és normális ( Persze egy nagy rakat szteroid mellett...). Az anisocoria (nem egyformák a pupillák) az egészségeseknél  is gyakran előfordul, a PCOS sem igazán ritka. Ritmuszavarok is előfordulnak, a májmegnagyobbodás miatt néztek Wilson-kórra. Összességében válasznak akkor ezt  kaptam, nem tudni hogy összefüggés van-e!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése