2012. január 10., kedd

Válaszokért kutatva

Mint írtam korábban, folyamatosan válaszok és lehetőségek után kutattunk mindketten. Remélve hogy találunk valamit, vagy valakit, amennyi időt csak lehetett olvasással és tanulással töltöttünk. Elolvastunk rengeteg cikket, esettanulmányokat a legkülönbözőbb izom és idegrendszeri betegségekről, legyen az magyar vagy akár külföldi szakirodalom.

Mivel a tüneteink eredtéről sem tudtunk jóformán semmit, próbáltuk darabonként összerakni mi honnan eredhet mindkettőnk történetében.
Mondok egy egyszerű példát: Rágás közben (kenyér héja stb..) olyannyira el tud fáradni a rágóizom, hogy képtelenség elfogyasztani jó ízűen egy szelet kenyeret, zsemlét..., esetenként abba is kell hagyni!
Levélben elpanaszoltam orvosomnak is a helyzetet. Válaszából kiderült, hogy ez Myastheniás tünet (autoimmun/kóros izomgyengeség), de hát én nem vagyok myastheniás, így nem tud mit mondani.
Vagy egy másik sztori. A myoclonusok (izomrángások) kapcsán kérdeztem hogy ez egyfajta epilepszia típus lehet-e, vagy mitől alakul ki.  Levelében elmondta, hogy a myoclonus nem egyenlő az epilepsziával, de tünetileg ahhoz hasonló, és az egy "nem teljesen véletlen" hogy az epilepsziás gyógyszerek hatnak rá. Sajnos nem tudott "igazi" választ adni a kérdéseimre. Az izomgyengeség olyan mint a myasthenia, de nem myasthenia.  Az izomrángások olyan mint az epilepszia, de nem epilepszia. A szemeimen a látótérkiesés olyan mint egy glaukómásé (zöldhályog) de mint utóbb kiderült, nem vagyok még csak glaukómás sem. A mozgásom olyan mint egy SM betegé, de nem vagyok SM-es, a cikázó tekintetem pedig egy paraneopláziásé.  Olyan volt mint a 22-es csapdája...

Különböző neurológiai oldalakon, internetes fórumokon is próbálkoztunk, és orvosoknak is felvetettünk egy-egy érdekes mozzanatot. Időnként a válaszadó orvosokat is alaposan meg tudtuk lepni :)  Én még a saját kezelőorvosomtól is hallottam/olvastam, hogy "mindig nehéz kérdéseket teszek fel"...

Így összességében csak annyit tudtam, hogy a mozgás zavar egy része kisagyi probléma, a gyengeség "valami izom" , a tremor (remegés) egy-két parkinsonos gyógyszerre enyhén reagál, és a Nem myastheniám mégis Mestinonnal javítható (bizonyos mértékig) és úgy sejtettem hogy a vegetatív idegrendszerrel sem stimmel valami. Hogy a nem neurológiai problémákat figyelembe kell-e venni, arról akkor még szintén nem tudtam semmit.

Eleve nem volt túl sok az esélyes kórképek száma, de amikor próbáltunk összefüggéseket-hasonlóságokat keresni, akkor egy-két tünet, vagy vizsgálati eredmény nem támasztotta alá az elképzelést. A tünetek közül leginkább talán az immunhiány lógott ki a sorból, a vizsgálatokat illetően a különböző elektrofiziológiai tesztek, illetve az izombiopszia lelete nem passzolt.
Bevallom, volt egy pont amikor úgy gondoltam hogy ilyen betegség egyszerűen nincs. Aztán a tükörbe néztem, és rájöttem, DE IGENIS VAN!!

Menet közben elértük 2010 decemberét, és úgy éreztük, hogy talán megtaláltuk amit kerestünk!

A sok keresgélés során megtaláltuk a Ritka Neurológiai Betegségek Központját.
Utánanéztünk nagyon sok mindennek, és a legbiztatóbbnak a meglehetősen bő vizsgálati palettájukat tartottam, kiemelten ami a különböző genetikai eredetű izom és mozgászavarokat illeti.

A genetikai betegség lehetősége ugyebár már korábban is felmerült az orvosaimban, de egyik ötletet sem sikerült igazolniuk.  Bár a szüleimnek, és a széles családban senkinek nincs IGAZOLTAN ilyen jellegű problémája, attól még nem lehetetlen.

Már csak az időpont kérés maradt vissza, és a történet folytatódik egy teljesen új fejezettel, új bonyodalmakkal és nehézségekkel. A friss vizsgálatok ugyan adnak bizonyos válaszokat, de ezáltal talán még több, és még nehezebb kérdésekre derül fény...







 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése