2012. január 26., csütörtök

EEG és memória

A karnitin és a genetika körüli problámák miatt teljesen elfelejtettem elmesélni a memória és az EEG vizsgálatokat :)

Az EEG az nem más, mint az ElectroEncephaloGraphia. Ez a vizsgálat az agyi elektromos aktivitásokat rögzíti, az agykéregben lejátszódó picurka elektromos változásokat is csodaszép hullámformákat rajzolva ábrázolja :)
Az ember fejére raknak egy hálós gumisapkát, és a megfelelő pontokra pedig kis elektródákat helyeznek el. A vizsgálat nem fáj, nem kellemetlen, csak pihizni kell egyet...

Valamikor 2008 eleje tájékán volt már egy ilyen vizsgálatom, akkor negatív volt, nem láttak semmi különöset a kis hullámaimban :)
Viszont a mostani vizsgálatkor találtak a görbéken némi eltérést. A pontos hullámformákat, Hz-et nem gépelném most be, de amit mutatnak, az "epilepszia ekvivalens jelenségnek felelhet meg". Őszintén bevallom, hogy ez így pontosan mit is takar nem tudom, csak a következményét. A Keppra dózisát megemelték, így most nem napi 2000 mg-t, hanem összesen 3000 mg-ot szedek a másik antiepileptikum mellett.

A memóriavizsgálatot egy nagyon kedves neuropszichiáter végezte, vele találkoztam 2008-ban is.
A feladatok azt hiszem ugyan azok lehettek, de több újdonságként hatott. Egy ilyen vizsgálatnak lehetnek kissé humoros részei is, mert bizony érhetik az embert meglepetések :)

Vannak olyan tesztek amik első ránézésre nagyon könnyűnek tűnnek, amúgy "rutinból" nekilátunk, és menet közben kiderül hogy több hibát is lehet ejteni észrevétlenül. Na én pont így jártam :) , meg is lepődtem rendesen. A látásom miatt is akadtak mosolyt csalogató pillanatok, mert ha képeket kell megnevezni, akkor azért nem mindegy hogyan lát az ember. Több, különféle feladatot kellett megoldani, de mindet nem szeretném részletezni, az nagyon hosszú lenne. A lényeg a lényeg. Az egyik vizsgálat (külön nevük van) enyhe kognitív romlást mutat. Van egy-egy paraméter ami 1 pontnyi javulást, míg másik határeseti képet mutat.
"A háttérben az automatikus figyelem és koncentráció jelentős mértékű csökkenése látható."
Estemben az olyan dolgokat produkál, hogy nagyon-nagyon könnyen belegabalyodok akár a napi átlag feladatokba is, csinálok dolgokat amikre aztán egyáltalán nem emlékszem, esetleg számomra is csak véletlenül derülnek ki. Általában egy-egy folyamat elejére és a végére tudok koncentrálni, de a közepe időnként teljesen törlődik. Megnyomják a törlés gombot :)  Elmegyek vásárolni, és nem emlékszem hol is voltam. Pakolászok, rámolok, persze azt is rossz helyre, vannak amiket teljesen el is tüntettem. Betervezett telefonhívást elintézek, és aztán akár napokkal később újra megtenném, mert nem emlékszem hogy megtörtént. És még sorolhatnám a napi többszöri esteket...
Megkérdeztem az orvost, hogy ez a probléma lehet-e "veszélyes" , mert olyan szinten esnek ki az emlékeimből az események. Azt hiszem erre a kérdésre nem lehet túl egyszerű válaszolni, de annyit elmondott, hogy olyant simán csinálhatok, hogy elindulok mondjuk a  boltba és a postán kötök ki...Nekem sokkal nagyobb erőfeszítést jelent az odafigyelés és a koncentráció, nem megy úgy az automatikus figyelem.
 
Ezt így ebben a formában persze viccesen is fel lehet fogni, de ha mondjuk elindulok a lánykáimért az iskolába, és a másik irányba megyek?

Van egy-két érdekes esetem ezzel kapcsolatban, legközelebb elmesélem. Nagyon elfáradtam mára...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése