2012. január 28., szombat

Keserű humor...

Ebben a bejegyzésben a barátnőm és általam hallott már-már humorosnak is nevezhető rövidebb párbeszédeket osztanám meg a beteg és az orvos/ok között...

Az én kis "eseteim" :)

1. Én a szemésznek.  
- Látótér kiesésem van.
- Miből gondolja?? (kissé morcosan)
- Látom hogy egy foltban nem látok !!!
- És azt miből gondolja???
- Kinyújtottam előre a kezem, és megmutattam, ha a jobb szememmel előre nézek akkor éppen előre látok, de ha picit balra viszem az ujjam, akkor ott már nem. 
 (Megvizsgáltam magam, és megmutattam neki hogy hol van, és mekkora a látótér kiesés...)

2. Neurológus.
- Majd jöjjön vissza, ha már más baja is van...

3. Tüdőgyógyászati vizsgálat. 
- Na nézzük, Évike miért nem vesz levegőt?
- no komment...

4. Belgyógyásznál hasi panaszok miatt...
- Elmondom, hogy diagnózis még nincs.
- Ez SM, mert olyan a mozgása.
- De SM több oldalról kizárt.
- Nem baj, nekem  SM-es marad :)

5. Neurológián nagy öröm, megvan a diagnózis!  :)
Pár nap múlva kiderül,                   mégse...

6. Hallásvizsgálaton..
- Hallja a hangokat?
- Hallom!
- Biztos hogy hallja??
- Hallom!
- Mert a leletek szerint nem kéne.... 
- ???

7. Neurológus a kórház folyosón viszgálja szemmozgásom.
- Ilyen nincs.
- De van...

8. Neurológus megjegyzi sokat fogytam.
- Elmondtam neki, hogy izomsorvadásom lett mióta utoljára látott.
- Nem, csak vékonyabb lett!
no comment...

9. Kontroll a neurón. Bekopogok, és megkérnek várjak.
- Én várok ..
- És várok...
- És várok...
- Jaaaj, bocsánat elfelejtettem hogy itt van, de ha már úgy is vár, akkor előbb elszaladok pipilni...

10. Neurológus mondta, hogy megkéri az időpontot a légzés funkcióra, és mondta hogy majd onnan hívnak hogy mikor lesz a vizsgálat.
- Egy hét, és semmi..
- Még pár nap és semmi..
- Megkerestem neurológust jelezni hogy nincs időpontom.
- Sajnálom elfelejtettem, de most felírom a noteszembe!
- Na onnan azóta sincs időpontom.(már a tüdőgyógyászom intézi!)

11. Egy neurológus ismét.
- Volt egy ismerősöm, akinek ugyanígy remegett a feje :)
- ????????

12. Több éves tortúra utáni kérdés a szokásos neurológustól.
- Miben segíthetek?
- Talán egy BNO kóddal ?!!

13. Szemészeten.
- Nem tudna kicsit csak előre nézni?
- Most komolyan???

14. Neurológus oktatja a dokihallgatókat.
- A beteg jobban tudja mint maguk, jegyzeteljenek!

15. Orvostanhallgató fizikális vizsgálatot rajtam gyakorolt másodmagával.
 1.hallgató - Hogy kell a konfrontálist nézni?? (látótér vizsgálat)
 2.hallgató - megnézem a füzetemben!
                - nem találom!  (rám nézett kissé elpirultan)
- Megmutattam nekik :)

16. Orvos a hallgatóknak.
- Mi az az INO??
- Dokipalánták szorgalmasan lapozgatnak a füzeteikben, és keresik a választ.
- Néma csend után kezelőorvosom rám nézett, és elmondtam a választ. (internuchlearis ophtalmoplegia)
- Palánták jegyzeteltek :)

17. Sürgősségin légzés nehézséggel.
- Magának ilyen nem igazán lehet, mert az eddig felmerült diagnózisok nem okoznak  légzészavart.

18. Pszichiáternél szintén a légzés zavar miatt (konzílium).
- Tulajdonképpen miért van itt????

19. Rosszabbodó nehézlégzés miatt ismét a sürgősségin.
- Sajnálom, de nincs egy rózsaszínű gyógyszer, ami ezen segíteni tudna.
- Mint utólag kiderült, a Mestinon ami javít az izomerőmön az véletlenül éppen egy rózsaszínű drazsé :)

20. Neuroophtalmológus leletét vittem az akkori kezelőorvoshoz.
- A neuroophtalmológus itt nem kompetens...(látászavar okainak meghatározásával és kezelésével foglalkozik)
21. Orvostan hallgató.
-Megmutatná hogyan nem lát??
        :)

22. Neurológus.
- Maga mindig olyan nehezeket kérdez...

23. A gyerek pulmonológusnak  kérésére elmondom mi az én betegségem, mert a lányoknál sem stimmel valami.
- Még jó hogy kettőnk közül valaki érti miről beszél. 

24. Orvos.
-Hol lehet a erről a betegségről olvasni???
-A neten

25. Belgyógyásznak szintén elmondom hogy genetikai beteség, stb...
- És gyógyítható???
-     :)


A következő sorok a barátnőm "történetéből" valók :)

1. Legeslegelső látogatásom dokinál, anno még 2004-ből 1 hete bénult lábbal. Doki kérdése:
- Mi a problémája ezzel a bénulással? Miért zavarja? Majd ha még 2 hónap múlva is béna, na akkor majd megnézzük újra.
(No comment, nem mentem hozzá vissza)

Sorrend összevissza, ahogy eszembejutnak:
1. Én csak pszichiáter vagyok, csak a pszichés problémákhoz értek, ezt nem értem, ez bonyolult! (konzultációra küldve pszichiáterhez. Reakció, miután elmondtam a betegséget és hogy miért vagyok ott)
2. Olyan fiatal még, hogy tudott ilyen betegséget ilyen fiatalon összeszedni? (Másik pszichiáter, miután elmondtam neki, hogy ez a betegség öröklődő, genetikai, no comment, hogy mit érthetett meg belőle)
3. El kell mulasztani! (Fülész, miután a pulmos doki hozzá küldött konzultációra arcüreggyulladással, kezelés, el kell mulasztani, oldja meg a pulmonológus)
4. Jöjjön vissza, ha már teljesen megvakult (szemész konzultáció, lövése sincs mi a baj, de akkor majd ír fel botot)
5. Legalább maga meg tudta jegyezni hogy mi a betegség neve, és még érti is (kardiológus kontroll, miután elmondtam mi a betegség latin neve, és hogy mi is az)
6. Köszönöm az előadást, nagyon tanúságos, és sokat tanultam Öntől a témában. Örülök, hogy hallottam az újdonságokról, de nem tudok segíteni, mert meghaladja a szakrendelés hatásköreit. (endokrinológus, miután előadtam a génhibát és a nulla D vitamin közötti összefüggést)
7. Szemész ambuláns lap: addukciós parézis, prizma korrekció. Ennek megfelelője neuro ambuláns lapon: astigmia, cilinderes szemüveg (neurológiai népköltészet, ha a régi krónikákat is így másolták, akkor nagyon más a történelem mint amit tanítottak)

8. - Hogy mondjam meg neki, hogy nem találtuk meg a bénulás okát?
- Mond neki, hogy pszichésen van.
(2 orvos konzultációja a betegről, míg a beteg kinn ül a nyitott ajtó előtt)
9. - A bénulása pszichés, mert ön annyira értelmes, hogy nem kiabál, hanem ebben vezeti le a feszültséget.
- Jó, oldjuk meg, elmegyek pszichiáterhez.
- Az nem jó, mert ön annyira értelmes, hogy a pszichiátert is képes átverni! (akkor ide nekem a Nobel-t)
10. - Nem tudom mi ez amiről beszél, még sose hallottam. Hol lehet erről olvasni? (elmondtam a betegség nevét)
- Interneten.
- Ide engedem a számítógéphez, kikeresné nekem, egyszerűbb lenne, ha ön keresné és mondaná el mi is ez.
(pulmo konzultáció)
11. - Fáj a fejem piszokul. (sürgösségin)
- Melyik pszichiáter kezeli az anorexiáját? (tél közepén nagykabátban álltam a doki előtt a folyosón)
- Nem vagyok anorexiás.
- Dehogynem. Ki kezeli?
- Fáj a fejem, nem anorexia.
- Jól van, akkor jöjjön be, de most akkor még küldhetem el CT-re is a fejfájása miatt.
(CT: idegszálgyulladás, de ha nem vagyok kitartó, akkor pszichiátriai kezelés)

12. Tuti nem paraneoplázia, abba azért az 5 év alatt már illett volna belehalnia. (differenciáldiagnosztika kizárásos alapon, ha már nincs ötlet)
13. - Kövesse az újjam. Mondom kövesse az újjam a szemével.
- Higgye el, én próbálom.
- De az újjam kövesse már a szemeivel. (kissé idegesen a Dr.)
- Jó, ne sakkozzonk tovább, CPEO-m van, az azt jelenti, hogy nem tudom mozgatni semerre a szemem.
(klinikai betegvizsgálat, osztályos felvételnél miután elmondtam, hogy mi az alapbetegség és mivel jár)
14. Beteg(én)-orvos (osztályvezető) beszélget kórteremben betegágynál erről a csodaszép betegségről. Másik ottlévő orvos (osztályos orvos) hirtelen feleszmél, és felkiált: Úristen ez nagyon gáz! (Őszinte vélmény, miután megértette miről beszélünk)
15. Még annó, pár éve konzultáción jelentős fogyás gyengeség miatt:
- vetkőzzön csak le bugyi-melltartóra.
- (levetkőzve) Forogjon csak körbe.
- (körbeforgok).
- Szerintem nincs magával semmi gond, csinos, nekem tetszik.
(lényegretörő gyors konzultáció)
16. - A feltételezett diagnózis poliglanduláris endokrinopátia.
- Az magának nem lehet, mert az túl komoly betegség ahhoz, hogy önnek olyan legyen.
(nem tudtam, hogy egyes betegségek szimpátia alapján alakulnak ki)

1 megjegyzés:

  1. Atyaúúúúúristen!!!!
    Ma akadtam a blogodra, mert valószínűleg, talán, ki tudja, nekem is ilyen betegségem van, de a százezredik orvos is csak bámul és nem tudja, mit kezdjen velem.
    De ezek a párbeszédek......... Biztos, hogy én is tudnék hasonlókkal szolgálni, ha nekem nem azzal kezdődött volna az egész, hogy megsüketülök...

    VálaszTörlés