2011. december 30., péntek

Tüneteim kis összegzése

Valahol folytatni is kéne, nem igaz? :)
Nos talán először elmondanám, hogy milyen problémák vannak jelenleg, és aztán kis visszatekintés a múltba, hogy honnan is indultam.

Mozgászavarom van, nagyon nehéz koordinálni a karjaim és a lábaim. Dülöngélek, és mellényúlok, mint egy jópofa részeg. Ezt szép Latinul CEREBELLÁRIS ATAXIÁNAK hívják. Elég rendesen megkeseríti az életemet, nagyon nehézkes így a mozgás. Szépen összezárt lábakkal sem megállni nem tudok, és a járás is ahogy az orvos mondják "széles alapú". Egyszerűen mondva mindig kissé terpesztett helyzetben vannak a lábaim.

Izomsorvadás is akad , ATROPHIÁSAK az izmaim (MYOPATHIA). Ezt csak abból látni, hogy nem sok izom van rajtam, elég vékonyka vagyok. Emiatt a terhelhetőségem elég alacsony, hamar elfáradok, és akkor onnan aztán egy lépést se tovább :)

Az egyik első tünete a betegségnek, az egy jókora látótérkiesés volt az egyik szememen, azzal fordultam először orvoshoz, bár én azt hittem akkor, hogy csak a szemem rossz... Mára NYSTAGMUST, ill. OPSOCLONUST (opsoflutter) is sikerült "kifejlesztenem" sajnos.

Gastroparesis, és felszívódási gondok, immunhiány, szívpanaszok, és amíg el nem felejtem MEMÓRIA ZAVAROK is akadnak.
Kevesen tudják mik azok a MYOCLONUSOK, mit jelent a TREMOR, én többet is kaptam belőlük, mint amenniyt szerettem volna.

VEGETATÍV IDEGRENDSZERI ZAVAROKról is tudok mondani ezt-azt, és NEUROPATHÁS érzészavarokról is vannak tapasztalataim.

Az ízületeim elég lazák kötőszöveti gyengeség és az izomgyengeség miatt, ettől az ujjaim elgörbülnek, arra is hajlanak, amerre nem kéne nekik.
Légzési és Nyelési problémákat is alkot nekem az a nyavalya, időnként beszéd zavart is.

Úgy gondoltam, hogy ezeket a problémákat szeretném kicsit részletezni a későbbiekben, hogy a MITOCHONDRIÁLIS  BETEGSÉGEM miként okozza ezeket a problémákat, hogy egyáltalán miről is szól egy ilyen betegség, hogy alakult lassan az évek alatt...
Szerintem nem kevesen bújják az oldalakat válaszok után kutatva egy-egy probléma, érthetetlen LATIN kifejezések miatt, és ha csak egyetlen embernek tudok is segíteni valamiben , már akkor is elértem a célom!

Persze vége ezzel nem lesz a történetnek, hiszen ez a betegség velem marad egész életemben, és a családom életében...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése